شاه جاوید ماند
شاه جاوید ماند اما آرامش از ایران رفت
از مهمترین سوالهایی که خیلی از ایرانیان از خود و دیگران می پرسند صرف نظر از سن و سال، دلیل خروج پادشاه فقید از کشور است که منتج به استقرار نظام اسلامی شد. البته شاید این استدلال و ارتباط خروج آریامهر با به ثمر نشستن شورش آنسال به مذاق ما وطن پرستان خوش نیاد و بتوان دهها دلیل و برهان آورد که چه و چه، اما حقیقت تغییر نمی کند. من بارها سخنان شهبانو فرح پهلوی را راجع به دلایل خروج آریامهر از کشور گوش کرده ام. برداشت من اینست که در آن زمان ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست به دست هم دادند (بیماری آریامهر، فشار آمریکا، اجماع جهانی گلوبالیستها علیه ملی گراها ...) تا پادشاه فقید دست خانواده را بگیرد و با دلی شکسته و چشمانی گریان به حال سرزمینش این خاک را برای همیشه ترک کند.
ما می توانیم ساعتها بحث کنیم و موافق و مخالف را متقاعد کنیم که پادشاه فقید شاهنشاه آریامهر به هر قیمتی می بایست در کشور می ماند. یا حتی فراتر برویم و بگوییم پادشاه هنگام خروج می بایست زمام امورمملکت را به خواهرشان والا حضرت شاهدخت اشرف پهلوی واگذار می کردند.
باری، آنچه برای ما به میراث مانده است پادشاهی است که نامش جاویدان گشته و کشوری که ثبات و آرامشش را بیش از چهار دهه از دست داده است. #جاویدشاه #پاینده_ایران

Comments
Post a Comment